Vad tiden går långsamt!

Publicerat: 18 september, 2013 i Uncategorized

clocks

Vad är det man säger? Att den som väntar på något gott aldrig väntar för länge? Visst är det väl så ordspråket lyder? Nå, jag kan för miljonte eller miljarte gången konstatera att det är ett särdeles dåligt uttryck. Klart man väntar för länge! Tiden verkar ju alltid stå still när det är något roligt som vankas och varenda sekund känns som en minut. Fatta då hur länge det är kvar innan kl 12 på fredag?!? Vi kommer aldrig att komma iväg! Gaaaah!

Tur i oturen att jag har fullt upp tills torsdag kväll? Egentligen hade det nog varit skönt att bara ta det lugnt tills dess, men så blir det ju inte. Jobb med sovjour idag och sedan en tvåtimmarskurs på stan efter jobbet i morgon för att därefter växla lite cash innan det bär iväg till en av de mer välsorterade butikerna för att se till att ättelägget inte hungrar ihjäl medan jag är borta. Bara roligheter alltså. 😉

Nu kan det ju vara så att dagen inte alls är längre än vanligt och att minuterna tickar på precis lika fort som de alltid gör, men det förringar inte känslan av att detta är den längsta veckan i världshistorien. Att hela illusionen om att allt tar så ofantligt lång tid just nu grundar sig i att jag längtar så efter ett miljöombyte att jag håller på att bli galen. Att inte behöva titta på en trave eller två med kartonger, att det inte är rörigt vart jag än vänder, att inte känna ett måste att packa ‘bara en kartong till’, att inte börja fundera på möbler eller möblemang så fort man råkar titta på några av de befintliga möblerna som eventuellt ska eller inte ska användas längre och att inte känna att allt bara är ett evigt plockande. Jag kommer även att vara djupt tacksam över att inte behöva lyssna på de där lövblåsarna som går omkring överallt. Den som bosatt sig under mitt vardagsrumsfönster just nu gillar dessutom att blåsa lite här, dra ner på gasen, blåsa lite där, dra ner på gasen, oj, titta, vi blåser lite där, drar ner på gasen och så fortsätter vi likadant så att det blir ett jävla hattande och stör ännu mer än det ihållande vinandet som hjärnan till slut lär sig att lägga i bakgrunden. 

Jaha ja. Nu har sekunderna tickat iväg tillräckligt för att jag ska behöva lyfta på rumpan och göra någon nytta här hemma. Det ska städas och plockas lite så att jag slipper tänka på det i morgon. Då har jag som sagt nog med saker att tänka på. Det roligaste blir dock att packa min lilla väska. Det finns tillgång till tvättmaskin i huset och därför tänker jag packa väldigt lätt. Vilket i och för sig är lättare sagt än gjort. Av någon anledning kommer man alltid på en hel massa saker som är bra att ha med sig och när man sedan slår ihop dessa saker är väskan betydligt tyngre än man tänkt sig. Vi får se hur det blir. 

Två dagar. Inte idag, inte i morgon men väl på fredag kväll sitter jag på solterassen med ett glas vin och njuter av den varma solnedgången vid Medelhavet. Jag, mannen i mitt liv, ett hus med tillgång till en pool alldeles nära, några kilometer till havet, några spanska (?) delikatesser och vetskapen om att nästa dag bjuder på nya upplevelser, äventyrliga upplevelser och en skön och avslappnad tillvaro. Kan det inte bli fredag nu?!?

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Jag är svårt avundsam just nu. Jag vill också till värmen, god mat, vin och härligt umgänge. Fattar väl jag att tiden sniglar sig fram :).

  2. Purple skriver:

    Jätte avis!!!

  3. Yvonne skriver:

    Jag är bara avis på själva ledigheten … inte ett enda nå avis på en vistelse i 30 grader. Nu när hösten äntligen är här! Men ha så trevligt ändå 😀

  4. Sol:s Viking skriver:

    Ok nuts 25-30 helt ok som svensk sommar.
    Inga jävla måsten.
    Stänga av hjärnan.
    Öl åter öl.
    Fotboll på pub.
    Jag är nöjd.
    Over and out.

Kommentera

