En vanlig söndag i september

Publicerat: 15 september, 2013 i Uncategorized

september -13

Jo. Enligt almanackan är det just en vanlig söndag i september. Jag jobbade igår och ska jobba idag. Precis som vanligt. Ändå känns dagen ovanligt bra. Speciell. Utan någon egentlig anledning. Den bara… är. Mycket beror nog på att jag och Vikingen fick tid att prata ut ordentligt igår. Allt har gått så fort och vi har i princip bara haft tid att kolla av saker med varandra på sistone. Det har låtit;  ‘Jag skulle vilja… vad tycker du? Någon av oss måste ta tag i detta, ska du eller jag? Har du allt du behöver för att fixa det där? Hann du inte? OK, jag fixar när jag får en lucka’. Hur mycket vi än behövt alla dessa frågor och avstämningar så blir det ganska torftiga konversationer när det är det enda vi hinner säga varandra.

Att se vart den andra är och verkligen lyssna på varandra var guld värt. Nu är vi visserligen inte i samma fas (ännu) men vi har ändå lite koll på vad som pågår hos den andre. Att komma i fas är nog inte möjligt just nu eftersom vi bägge har saker runt om som också måste tas omhand, men jag tror inte – känner inte – att det är ett problem. Vi är på väg mot samma mål och har bägge en ambition av att göra det så bra som möjligt för oss alla. Det borde räcka hela vägen, även om jag vill röra mig lite snabbare än vad han vill. Tids nog kommer vi fram. Förresten kan det vara bra för oss att vi är så olika. Jag spinner inte iväg och han fastnar inte. 

I morse tog vi det väldigt lugnt. Jag hade redan bestämt att inte packa mer i helgen, det räcker med de kartonger jag packade i går och i fredags och han hade inte bråttom iväg någonstans. Det var så skönt att få vakna i vår egen takt och att göra det tillsammans. Det var länge sen nu. Eller rättare sagt, det har hänt och snurrat så mycket att det känns som betydligt längre än för bara drygt tre veckor sen. Att Mini sedan kom och gjorde oss sällskap till frukosten och skrattade och skojade med oss gav morgonen ytterligare silverkant. En vanlig söndag i september. En ovanligt bra söndag i september. Undrar om det är ett speciellt datum ändå? Jag hade en ovanligt bra dag den 15 september förra året också. Och vet ni vad? Nästa söndag i september sitter jag vid poolen eller på stranden vid den här tiden. Livet har definitivt guldkorn som är värda att leva för. 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Lovely. ♡ ♡ ♡

  2. Purple skriver:

    Fint skrivet *ler inombords*

  3. Just Sayin' skriver:

    Word! De där små guldkornen i vardagen bara älskar jag :).

Kommentera

