Blocket eller blockad?

Publicerat: 9 september, 2013 i Uncategorized

Jag tittar mycket på Blocket just nu. Egentligen letar jag inte efter något speciellt utan är mest intresserad av vad som finns och om jag råkar på en sådan hylla med vitrinskåp som jag redan har så ämnar jag köpa den direkt. I övrigt tittar jag mest på stilar och hur folk valt att möblera. Det verkar som att ljust trä är det vanligaste nu – eller att det i alla fall varit det – med tanke på den uppsjö av möbler i den färgen som säljs där. Välvårdade möbler blandat med lite mindre omhändertagna sådana. Det är dock inte möblerna i sig som är anledningen till att jag skriver detta inlägg. Nej, det är istället bilden nedan…

bild från blocket

Det är inte de enda bilderna i sitt slag, det finns del sådana. Tvätt, leksaker, disk, gamla pizzakartonger och en hel massa annat plotter. Jag förstår inte. Visst kan jag förstå tanken på att man kan ha stökigt hemma, men seriöst? Blir någon av er lockade att köpa soffan? Jag ser knappt soffan.  Istället undrar jag varför personen som ska sälja soffan inte slängt undan tvätten och plockat undan lite så att fokus hamnar på soffan och inte plottret runt omkring? 

bild från blocket 2

bild från blocket 1

När jag sedan ser bilden av resten av rummet får min hjärna spunk och får för sig att det är risk för ohyra i soffan. Nu menar jag inte att jag vill ha soffan, en sådan har vi, men jag kan ändå inte låta bli att fundera på det när jag ser sådana här bilder. Varför har man inte tagit bort flingpaketet från bordet man vill sälja? Skjuta undan grejerna på golvet medan man tar bilden? Visst kan det vara mitt i en flytt, men ändå. Hur lockad blir man av att handla av personen när man ser bilderna? Nej, jag förstår inte. Där blir det definitivt blockad från mitt håll. 

 

Kommentera

