Nya tider

Publicerat: 6 september, 2013 i Uncategorized

nattuggla

Från och med 7 oktober kommer jag att jobba natt. Det är på egen begäran och under en begränsad tid. Just nu känns det oerhört skönt att ha fått det beviljat och jag ser verkligen fram emot att köra mina nattpass och ett daghelgpass. Pengamässigt ger det naturligtvis mer trots att antalet arbetspass är färre. Det gör att jag kan jobba extra (då det finns turer) utan att för den skull jobba fler arbetspass än vad min vanliga 75% skulle kräva. Jag har alltid varit en nattuggla och gillar de mörkaste timmarna av dygnt. Jag ser bara fördelar med det, så länge det är under en begränsad tid. Vi får se om jag tycker likadant vid årsskiftet, då vi ska diskutera om det ska förlängas eller ej. 

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Det skulle jag också göra om jag hade möjlighet. Ser bara tidsvinst med det. Men som du säger, om man klarar det. Men vi nattugglor borde ju vara i himlen 😉

    • ~Sol~ skriver:

      Jag har absolut inget emot att jobba natt ett tag framöver. Det trista är ju att vi jobbar själva på natten men då det är begränsad tid så funkar det ypperligt. Snacka om att få rensa skallen. 😀

  2. iashemlis skriver:

    själv så är jag nöjd om jag får sova nattetid.. haha.. tänk så olika man e.. men det e väl tur det. 🙂

Kommentera

