Freaky sammanträffande

Publicerat: 28 augusti, 2013 i Uncategorized

bracelet

För några månader sedan försökte jag gå in på ‘Min sida’ på Tele2´s sajt. Det funkade dessvärre inte speciellt bra. Det stod något om driftstörningar bla bla bla. Jag orkade inte läsa mer och bestämde mig istället för att kolla igen senare. Det gick några veckor innan jag gjorde det och då stod det likadant. Nu var inte anledningen till att jag ville gå in på sidan speciellt viktig, så jag lämnade det därhän i ytterligare två veckor. Gissa vad det stod på sidan när jag försökte igen? Just precis. Driftstörningar gjorde att jag eventuellt inte kunde få tillgång till vissa saker på min sida. I praktiken innebar detta att jag inte kom någonstans alls på sidan, men det hade ju säkerligen sett illa ut i skrift så de valde väl att försköna det hela lite. 

Idag försökte jag komma in där igen. Samma resultat som tidigare. Jag bestämde mig för att ringa dem och se vad problemet egentligen är. Kvinnan jag pratade med hade ingen aning om varför just min sida inte funkar. Vi gick igenom alla uppgifter om och om igen, tills jag nästan förlorade tålamodet med henne. Hon frågade flera gånger om jag verkligen stod på telefonnumret, trots att hon själv precis läst upp att jag tog över abonnemanget efter min mamma den 21 februari i år. Hon ringde sina tekniker men de hade inte heller något svar på frågan. Ingen kunde svara på frågan om varför detta inte fungerar.

Nå, det hela slutade med att hon fick koppla loss min sida från mitt telefonnummer för att vi sedan skulle koppla ihop dem på nytt. Jaha ja. Jag skrev in telefonnumret som skulle kopplas och i nästa moment ska man koppla ihop det med abonnemangsinnehavarens personnummer. Se där! Det gick nämligen inte att koppla ihop numret med annat än mitt namn. I personnummerrutan stod nämligen min mammas personnummer och det gick inte att ändra. Där i låg alltså felet. De satarna hade lagt på 20 år på mig. Något irriterande, men tjejen jag pratade med lovade att det skulle fixas under dagen. Nåja.

Idag åkte jag till den lilla hålan min mor och bror bor i. Jag är väldigt sällan där och idag var mest för att se hur brorsan och hans nya fru bor. De är nämligen nyinflyttade till länet (han; återinflyttad) sedan 1 juli och jag har inte varit hos dem ännu. När jag ändå var där, en gata bort från morsan, kunde jag lika gärna slå två flugor i en smäll. Med tanke på den täthet jag besöker morsan lär det ha chockat henne oerhört att se mig igen redan. Jag och Vikingen var ju där en sväng i mitten av juni. Innan det var jag där 1 januari och innan dess var det nog ett par år sedan mitt senaste besök. Ni förstår då hur ofta jag är där?

Nå, idag låg där ett armband på bordet när vi kom. Jag såg det och kommenterade att jag också väntade på att få ett sådant armband med posten. Jag såg ju att det var från samma ställe till vilka jag donerat pengar för att hjälp en massajfamilj. Inga stora bäckar, men jag gör vad jag kan. Det gladde mig att morsan också gjort det, trots att hon inte riktigt visat intresse åt sådan välgörenhet tidigare. Hon påstod då att hon inte hade någon som helst aning om varför hon fått armbandet och att hon definitivt inte donerat några pengar till någon, vare sig massajer eller annat folk. 

Allt lät väldigt konstigt tills polletten ramlade ner. Jag donerade till We Effect genom mobilen när jag åkte hem från Lövåsen i början av månaden. Det skulle dras på räkningen (har dragits) och de tog mina uppgifter därifrån för att kunna sända mig ett armband som tack. Det hela gick ut på att massajerna tillverkade smycken med pärlor och tråd för att byta dem mot den ekonomiska hjälp de behöver. Jag hade klarat mig utan armband men förstår och uppskattar att de vill behålla sin stolthet. Ska sanningen fram har jag inte ens tänkt på armbandet sedan den dagen och jag hade nog inte gjort det igen om jag inte sett ett likadant ligga på morsans köksbord. 

Klart de kollat uppgifterna utifrån personnumret som är knutet till abonnemanget! Morsans personnummer. Trots att det sedan ett halvår är mitt abonnemang. Det dock står i mitt namn och räkningarna kommer till mig. Ändå fick hon armbandet med posten idag. Hur konstigt är det inte att jag råkar komma dit just den dagen jag fått besked om detta misstag från Tele2´s sida och armbandet kommer med posten? Lite freaky är det allt. 

 

Kommentera

