Nu blir det lugnare ett tag framöver

Publicerat: 18 augusti, 2013 i Uncategorized

the end

Så. Nu är sommaren officiellt slut. På tisdag är det p-möte och det är ett säkert tecken på att sommarsemestrarna är avklarade. Vi har en eller annan eftersläntrare kvar men det reder sig inom någon vecka. Med andra ord är det även slut med heltidsarbetet för mig. Egentligen var det slut med det redan veckan som var men jag lyckades tränga in en extratur i måndags, så det har inte märkts. Det blev liksom sex arbetsdagar ändå. 

Egentligen ska jag jobba rätt många dagar i nästa vecka också, men ibland bokar något barn av sin vistelse hos oss och då kan det hända att vi får ett överskott på personal. Det händer inte speciellt ofta och än mer sällan de dagar jag har pass inbokade men just den här veckan råkade avbokningen hamna på två av mina dagar. Gissa vem som tänker gå på p-mötet och sedan vinka hej då? Tisdagens kvällspass och onsdagens morgonpass kommer istället att bli ledig tid då jag kan göra precis vad jag vill. Just nu (och säkerligen då också) planerar jag att göra absolut ingenting. Gud, så jag längtat efter det.

Jag är ledig i morgon också men då har jag lite att pyssla med så att jag kan slappna av och njuta ordentligt av tisdag och onsdag. Plocka undan hemma, städa köket ordentligt nu när sonen fått härja friare därinne eftersom jag knappt varit hemma, dammtorka, flytta ner lite prylar i källaren och kanske till och med städa i skrubben och hallgarderoben. Det borde hålla mig sysselsatt ett tag, men då kan jag som sagt lägga upp fötterna i soffan utan att känna pressen av en massa kvarvarande måsten de andra lediga dagarna.

Det blir även lugnare framöver. Jag ligger på plustimmar i schemat och ska ta ut semester mellan 20 september – 7 oktober, vilket innbär att två och en halv vecka av denna schemaperiod består av sememster. Det innebär även att jag inte har speciellt många timmar kvar att fylla upp mellan 9-19 september. Nu är inte schemat klart ännu, men går det något så när åt samma håll som mitt önskeschema så jobbar jag eventuellt bara sju arbetspass mellan 9/9 -7/10. Frågan är hur många gånger jag slinker in på jobbet för att säga hej där i mellan? Tur att jag ska till Spanien i en vecka, annars hade det blivit olidligt. *haha*

Nåja. First things first. Jag är alltså ledig nu och resten av dagen. Jag tror minsann att jag ska träna på att sitta med fötterna i soffan. Jag ska bara ta en dusch och springa ner till affären först. Och kanske fixa lite att äta. Jag är ju ganska hungrig. Och så borde jag väl bädda den där obäddade sängen som retar mig. Det retar mig inte att den inte är bäddad då jag beordrat Vikingen att inte bädda då han sover längre än jag och jag åker iväg och jag vet att det egentligen inte spelar någon roll nu eftersom det nästan är kväll redan, men att inte bädda finns inte på kartan. Jupp. Så får det bli. Det blir lugnare framöver men det får nog börja i morgon. 

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Ja du kanske behöver ta det lite lugnt. Du har ju sprungit runt som ett skållat troll och hållpa jobba :D.

  2. Purple skriver:

    Skönt med lite ledighet. 🙂

  3. Ullrika skriver:

    Hur går det med träningen? 🙂

Kommentera

