En dag kvar

Publicerat: 5 augusti, 2013 i Uncategorized

fjällenBild lånad från nätet, http://www.satzy.com Roadtrip; Trollstigen

Idag var jag på uselt humör när jag klev upp. Skällde ut Mini-Belse eftersom han suttit uppe och pratat i head set en stor del av natten och väckt mig, trots stängd dörr, när det hettat till i spelet. Hela humörgrejen späddes dessutom på av att den där förbannade hälsporren var värre än någonsin igår, något som tyvärr följdes av en natt av bultande, molande värk och smärtsamma stick i foten. Ni kan ju förstå vilken bra kombination detta utgjorde? När sedan grannkärringen (som är yngre och piggare än jag) valde att stå på sin balkong och skrika på sina barn som lekte i lekparken utanför mitt sovrumsfönster när klockan var 8.00 i morse blev det helt enkelt för mycket och åskmolnet ovanför mitt huvud var ett faktum. 

Nu har jag varit uppe i några timmar, har duschat, fått ett glädjande besked angående de kommande dagarnas äventyr (eventuellt står en snutt av Norge och Funäsdalen på schemat) och upptäckt att jag inte har ont i foten alls idag. Att jag dessutom fått påfyllning i kyl och skafferi utan att själv behöva ta mig iväg och plocka ihop och kånka hem allt känns också bra. Nu står det mat och puttrar på spisen så att jag har något att äta på jobbet ikväll och jag har precis begått misstaget av att hoppa in i en diskussion på betapet om guds vara eller icke vara. Jo, livet är gött…

Den här tiden i morgon sitter jag på ett tåg upp mot ett vilt och spännande område. Nu menar jag inte bara Nulltj, som är en intressant människa med ett stort djup, utan även naturen i norra Dalarna. Åh, visst har människan varit där länge och självklart finns det spår av detta. Ändå är det ett vilt område där naturen har större say so än vad vi upplever i mer befolkade områden. Djur- och naturliv sammanlänkar med de mänskliga inslagen och förutom en och annan som inte förstått vad den gett sig in i eller inte hade kraft/mod att säga nej så vistas man inte där utan att vilja vara där. Jag vill känna mig som en del av detta i någon dag eller två. Vara en lite fläck i universums stora helhet. Att det sedan finns moderniteter som dusch, vin och en badtunna ger ytterligare ett lätt rosafärgat skimmer över det hela. 😀

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Lite avis är jag, jag tror ni kommer få ur härligt!

Kommentera

