Miniturné

Publicerat: 28 juli, 2013 i Uncategorized

SAM_2717

 

Idag har jag/vi hunnit med massor och åter massor och bara roliga saker. Efter en välbehövlig och väldigt skön sovmorgon (det var inte bara bröllopet som sugit musten ur mig, jag har även en karl som insisterar på att fläka ut sig i sängen som om den vore enbart hans så snart han sniffat på en öl) kom Bohemen över och hämtade upp oss. Vi hade bestämt att vi skulle åka och bada och efter värmen som varit dagen innan och under natten längtade jag verkligen efter att få slänga min fylliga lekamen i sjön. Jäklar så kvalmigt det varit!

SAM_2731

Vi skulle bara stanna till och köpa med oss lite proviant innan vi slängde oss på beachen. Men ack! Så nära Kort i Rocken utan att stanna till och hälsa? Det gick ju inte för sig! Nu råkar det vara så att hon jobbar på stans äventyrsgolf och jag har (hade) till min skam aldrig spelat den banan. Alltså bestämde jag på stående fot att vi skulle spela. Vikingen gnällde lite innan men föll ändå till föga. Tur var väl det, nu har han ytterligare något att yvas över. Jo, han vann. Och är mäkta stolt över det. 

SAM_2762

Det var rätt kul att spela. Banorna är ju lite annorlunda än de jag spelat tidigare och annorlunda och nytt ger oftast en liten kick. Jag är rätt usel på minigolf, men visade ändå fram en hyfsat form. Dock inte likadan form som Bohemen, som beslöt sig för att göra äventyrsgolfen ännu äventyrligare genom att strunta i en av de många broarna som fanns över vattendraget. Jag är inte riktigt lika smidig som hon och skulle aldrig riskera att landa pladask bland stenarna i botten på vattendraget. Och som ni ser på hennes min, speciellt om ni klickar på bilen och förstorar den, så var hon inte riktigt säker på om hon ville göra detta, hon heller. 

SAM_2756

Det var himla kul att spela äventyrsgolf, så det blir säkert fler gånger. Nu när Vikingen vann kanske han inte har något emot att spela igen, trots att han påstår sig vara smart nog att sluta spela medan han är på topp. Det vore kul att samla ihop ett gäng och ta med något gott att dricka, spela en runda eller två och sedan cykla ner på stan och samkväma på en eller annan pub. 

SAM_2785

När vi äventyrat klart på minigolfbanan tog vi oss (äntligen?) iväg till stranden. Det var förstås massor av människor där, varmt och kvalmigt som det var ute. Vi lyckades hitta en bra plats att sitta på och kastade oss i plurret. Eller kastade och kastade…. vi fick trava ut rätt långt innan vattnet ens nådde oss till låren, men sen kastade jag mig minsann! En stund i vattnet och sedan en massa gott medan vi låg på filtarna och torkade lite. Jag tog inte kort på kycklingen eftersom jag åt med händerna och inte ville smeta ner kameran, så ni får nöja er med att se den smaskiga efterrätten jag utan misskund svullade i mig. 

SAM_2791

SAM_2800

SAM_2805

SAM_2844

SAM_2864

SAM_2865

Jag hade ingen aning om att Bohemen har en fågelfobi, vilket renderade i en väldigt jobbig stund för henne när jag intet ont anande kastade bröd till fåglarna för att kunna få några schysta bilder på dem. Vad kan jag säga? Jag fick några fina bilder och hon viftade bort de fåglar som blev för närgångna med sin ena sko. Förbigående lär i alla fall ha haft roligt åt oss…. När jag insåg hennes aversion mot fjäderfäna gick jag bort en bit och började sedan kasta ut brödet i vattnet istället. Bohemen slappnade märkbart av men det dröjde en bra stund innan hon slutade ha stenkoll på vart skon var, utifall hon behövde ta till den igen. 

SAM_2794

När jag kände mig klar med att leka strandad val kastade jag mig i vattnet igen. Varför har jag väntat så länge med att ta årets första dopp? Herregud så skönt det var att svalka sig i sjön så där! Det kommer att ske flera gånger innan den här sommaren är slut och jag och Vikingen drömde oss bort en stund och bestämde redan nu att fixa det praktiska med handling och så på ankomstdagen i Spanien och sedan tillbringa den första hela dagen där på stranden. Nu avgör förstås vädret men det vore ju höjden av otur ifall det regnar när vi är där. Alltså siktar vi på stranden och har sight seeing som plan B. 

SAM_2871

Som avslutning på dagen styrde vi näsorna mot Anundshög. Bohemen har (hade) aldrig varit där och behövde därför visas runt där. Det går ju inte för sig att inte ha sett den fantastiska platsen med all dess mystik, romantik och sköna omgivning. Vi tittade på labyrinten, var upp på högen, läste på skyltarna som berättar om områdes olika delar, kramade träd (i alla fall nästan), gick längst Eriksgatans utmärkta stenar och läste på runstenen innan vi kände att vi var färdiga för idag. Det har varit en härlig dag och jag är oerhört glad över att jag inte valde att sitta hemma med fötterna i soffan, vilket var min tidigare plan för dagen. Tack Vikingen och Bohemen för att ni hjälpt till att förgylla min dag. 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Sicken mysig dag. 🙂

  2. Sol:s viking skriver:

    Tack själv ❤

  3. Agneta Andersson skriver:

    Tack för en kanonbra dag :).
    Fast jag tycker faktiskt att jag hoppar en aning tufft!

Kommentera

