27 juli

Publicerat: 27 juli, 2013 i Uncategorized

hearts

 

Idag är en dag med många sidor. Den började med att kännas sorglig. Jag har ett tänt ljus framför mig och minns den vackra sommardagen då vi la Farmor till sin sista vila. Jag minns att jag tänkte att hon hade tyckt om vädret, hon som älskade sommaren. Blommorna som fanns där sprakade i en fantastisk färgkavalkad och Stillhetens Hav (en enorm gräsmatta intill kyrkan) var verkligen just så stilla som namnet antyder. Hon fick ett fint och värdigt avsked. 

Idag, ett år senare, sitter jag här och minns tillbaka samtidigt som jag förbereder mig för att gå på bröllop. Det är min bror som ska gänga sig och festligheterna i kyrkan börjar på sena eftermiddagen, vilket känns helt rätt just nu. Då får jag tid att ställa om mig från det sorgliga till den glädjens dag detta faktiskt är. De har planerat den här dagen i ett år och jag ser verkligen fram emot att få dela den med dem. 

I huvudstaden firar man den lilla sötloppan som döpts efter en ståtlig och högt flygande fågel. Vikingens brorson blir ett år idag. Det är en väldigt fin och charmig pojke jag hoppas att vi hinner att åka och träffa snart. Söt som socker och med ögon som kommer att få många tjejer på fall. 

 

kommentarer
  1. Sol:s viking skriver:

    En dag att minnas.
    En dag som än en gång berättar att jag hittat rätt.
    Vi ger vi tar en kombo som gör 100%
    Att vi låter varandra vara den vi älskar, att inte göra om varandra.
    That is fucking love…

Kommentera

