Roliga presenter

Publicerat: 24 juli, 2013 i Uncategorized

IMG_3097

Vikingen hade med sig presenter till mig när han kom hem. Två från honom själv och en från hans snälla mamma. Åh, vad jag tycker att det är roligt att få presenter. Nästan lika roligt som att ge sådana själv, faktiskt. 😀 På bilden häröver ser ni vad jag fick. Av Vikingen fick jag en skylt som visar att han vet sin plats och en lyckovätte vid namn Gösta. Av hans mamma fick jag en bunt optimistkort. Vilken lyckträff! Jag har tittat på sådana själv men valde av någon anledning att lägga tillbaka dem och kanske köpa dem en annan gång. 😀

IMG_3098

Det var inte bara Vikingen och jag som gillade presenterna. Pälsmonstret som finns här hemma just nu blev lite närgången med Gösta, så jag fick skynda mig att ställa bort honom. Han hade förstås en given plats. Självklart skulle han stå bredvid den lyckovätte som vakat över mig de senaste fyra åren. Vad kul att hon fått sällskap!

IMG_3100

Jag ska skaffa en ställning till optimistkorten och sedan byta kort varje dag. Det blir en liten extra påminnelse om allt det fina som finns här i världen och vilken skillnad en positiv attityd gör. Jag tycker att jag redan är ganska duktig på att se det positiva i vardagen och det lilla, men det finns alltid möjlighet till förbättring. 

IMG_3106

Jag avslutar med ytterligare en bild på skylten, men denna gång är det enbart för att pälsmonstret är med. Han blir förbålt bra på bild, det lilla kattskrället. 

IMG_3109

Nu ska jag gå lägga mig och sova i några timmar innan det är dags att köra ett dagpass i Gruvan. När det är klart ska jag till L8 för att få nya, fina naglar. Härligt! Ytterligare lite senare ska jag träffa Vikingen och titta igenom alla bilder han tagit medan han varit borta. Men det är i morgon. Nu blir det bingen!

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Fina presenter! De där korten ser jättefina ut! Pälsmonster har en förmåga att bli fina på kort. De vet dessutom om det och är inte det minsta blygsamma.

Kommentera

