Gräsänka

Publicerat: 20 juli, 2013 i Uncategorized

gräsänka

 

Jag har en typisk jobbhelg. Jo, jag var visserligen ledig igår men det hindrar inte att det ändå är en hel helg på jobbet med tanke på att jag körde 9 timmar idag och ska göra 13 i morgon. Eftersom min tur i morgon dessutom reviderades och sedan  ändrades till att börja så tidigt som 6.30 valde jag dessutom att sova kvar på jobbet. Yay. Och ändå är jag förbannat glad över att den möjligheten finns. Tänk att behöva cykla hem och sedan varva ner efter det innan jag ska upp igen för att cykla tillbaka efter bara några timmar. 

Vikingen passade på att använda tiden utan mig till en liten semestertrip nedåt landet. Jag får notiser var gång han lägger upp något på facebook. Jag ska nog ta bort den inställningen. Förstår ni hur retsamt det är när ens andra hälft är ute på roliga äventyr medan man själv är på jobbet och svettas?Åh, han svettas säkert också men det botas genom att han slänger sig i Valjeviken. Bad, god mat, trevliga promenader, en massa roligt att fota och i morgon, mina vänner… i morgon ska han ta en lite tur till Ale stenar. Jaha ja. Som jag sa till honom i telefon nyss, jag är inte missunsam, men fy fan vad jag är avis. Jag vill också se Ale stenar.Faktiskt.

Att jag själv valt att jobba hela sommaren är egalt just nu. Jag är ändå avis. Han njuter av Blekinge och Skånes vackra landskap, badar och plaskar omkring i Valjeviken, åker på tur och hinner inte ens sakna mig. Åh, visst säger han det pliktskyldigt när jag säger att jag saknar honom, men mig lurar han inte. Han är för upptagen med att ha roligt för att känna någon djupare saknad. Det gör inget. Jag är nöjd med att han tänker på mig. Och det gör han. Om inte annat så för att det är kul att skicka en mms på roliga/fina/trevliga/intressanta saker som han vet att jag skulle ha velat sett live. 

Jag saknar honom. Mer än jag trodde att jag skulle göra. Jag antar att det är psykologiskt med tanke på att han bara varit borta sedan igår och vi ens i vanliga fall  träffas varje dag som det är och nu saknar jag honom massor. Än så länge är det en skön saknad. Vi får se hur många dagar det tar innan saknaden övergår till att bli jobbig. Kanske hinner han hem innan. Förhoppningsvis hinner han hem innan. 

kommentarer
  1. Sol:s viking skriver:

Kommentera

