En härlig dag!

Publicerat: 11 juli, 2013 i Uncategorized

SAM_2121De satt faktiskt stilla en stund.

Det gick bättre än förväntat att cykla med barn bakpå cykeln och en tung picknick-packning framför. Vi tog oss fram med god fart och fick sedan en fantastiskt skön dag vid Anundshög. Lillknatten sprang som en tok runt, runt och upp och ner för alla högarna. Stora prinsessan var precis lika glad som jag över att var där och fick springa lite ensam innan jag släppte lös lillebror och lät honom springa tillsammans med henne. Efter någon timme kom Vikingen och gjorde oss sällskap. Vi åt smörgås, drack saft, gick barfota i gräset, åt glass, luktade på blommorna och hade det allt igenom bra. 

SAM_2122Här nedanför kullen är hon full av energi…

SAM_2123Här går det lite långsammare…

SAM_2125Jäklar vad tungt det går nu…

SAM_2126Yay! Det är hon och Rocky Balboa…

SAM_2132Lillknatten hade det aningen svårare…

SAM_2145Men han föredrog ändå kullens branta sida än den lika branta trappan…

SAM_2140Man ser skeppssättningarna ordentligt uppifrån kullen.

SAM_2154De lekte och skrattade så härligt…

SAM_2171Liten, mellan, stor…

SAM_2197Mitt i de sammanfogade skeppssättningarna.

SAM_2219Påfyllning av energi.

SAM_2228Den är inte mindre brant när man ser den nerifrån.

kommentarer
  1. MadamX skriver:

    Häftiga bilder och vilket härligt tjockt hår stora prinsessa har! *avis*

    Anundshög är klart underskattat men jag är glad över att det inte är lika känt som t ex Ale stenar. Än så länge är det vara en undanskymd plats med storstadens brus och motorvägens avgaser inom en armslängds avstånd.

    • ~Sol~ skriver:

      Jo, jag hade tur som fick några bilder bakifrån också. Och jo, jag är också avis på hennes hår. Hon har mer i en enda slinga än jag har på hela mitt huvud. 😉

      Jag älskar Anundshög och är precis lika glad som du över att det inte blivit exploaterat (ännu). Det var så otroligt mysigt att kunna sitta där i lugn och ro och låta barnen springa av sig. 😀

  2. Just Sayin' skriver:

    Vill också dit. Har i alla fall roat mig att lösa runinskrifterna därifrån :).

  3. Yvonne skriver:

    Det där stället verkar vara hur coolt som helst!

    • ~Sol~ skriver:

      Det varken kan eller tänker jag förneka, Yvonne. Det är ett fantastiskt ställe och jag skulle kunna ligga där i gräset (oftast i skuggan av ett träd) och njuta dagarna i ändå. 🙂

Kommentera

