En dag att minnas ❤

Publicerat: 30 juni, 2013 i Uncategorized

SAM_1451Jag är glad över att jag tänkte på att fixa en gästbok. Tack för alla snälla ord. Jag fick allergi i ögonen när jag läste igenom den framåt nattens mörkaste timme. 

Jag vet inte ens vart jag ska börja….

SAM_1569Min Viking. Finare man får man leta länge efter.

Förlovningen har jag ju redan berättat om så det vore kanske bäst att utgå från att de som frekventerar min blogg läst det inlägget och plocka upp tråden efter den. Det är dock lite svårt att inte nämna den ordentligt, helt och hållet beroende på att jag är så himla glad, så jag vill återigen betona vilken fantastiskt karl jag har. Under hela gårdagen gick han och sken lite mycket som jag och kom ofta fram till mig och höll ihop våra händer för att kunna titta på båda våra ringar samtidigt. Ändå valde han att tacka så mycket för gratulationerna och sedan föra över uppmärksamheten tillbaka till mig. Jag vet inte hur många gånger han talade om för mig att det var min dag och att han inte är mindre lycklig för att strålkastaren lös lite starkare på mig trots att det egentligen blivit bägges vår dag. Min underbara Viking.

SAM_1454Den ser giftig ut men var god som fan!

SAM_1470Också farligt god!

Det mesta var ju fixat redan på fredagen (tack och lov), men vi var ändå några timmar tidiga för att fixa sallad, göra bål och lite annat innan gästerna kom. Det var jätteskönt att kunna göra det i hyfsat takt istället för att skynda sig med lackande svett och spända nerver. Det hade självklart inte varit någon stor sak om inte allt varit klart när gästerna kom, men jag är den jag är och gillar verkligen inte att ha lösa trådar. 

SAM_1462En del av lokalen.

Stället jag lyckats få tag på var helt makalöst perfekt för ändamålet. Det var så stort att det fyrtiotal människor som kommit för att gratulera mig (tyvärr fick en del förhinder i sista minuten, annars hade vi varit många fler) såg ut att bara vara några få. Så här i efterhand kan jag se att jag borde ha valt att använda antingen en sektion eller den andra av bord så att alla suttit tillsammans, men att folk satt lite grupperade här och där verkade inte hindra att man minglade mellan grupperna och därför känns det inte som en stor sak. Köket var fullt utrustat och hade en snabb och uppskattad diskmaskin. Svartån rinner precis intill huset och det fanns en flytbrygga med sittplatser man kunde nyttja när man ville ha en seren stund. Allt var helt enkelt suverän!

SAM_1552

Vacker grönska!

Det blev en upplupen stämning så snart folk började anlända. Det kan vara så att min första present hade något med det att göra, men jag är inte säker. Avgör ni. 😉

SAM_1481892 g ren choklad. 

SAM_1640Det kommer att ta tid att få i mig den där….

Jag vet knappt hur jag ska beskriva kvällen. Den var så… perfekt. Fok från när och fjärran hade samlats där för att fira mig och och (som bonus) mig och Vikingen, alla verkade ha trevligt, alla minglade och pratade med alla, de verkade nöjda och ingen verkade vilja vara någon annanstans. Jag vet inte hur många kramar jag både fick och delade ut igår, men det fyllde definitivt på mitt må-bra-konto. Så oerhört fina vänner jag har! Jag har sagt det förr och jag kommer att säga det igen; Jag är oerhört lyckligt lottad!

SAM_1652En liten ask på brädden fylld av kärlek. 

SAM_1648

Ett handgjort armband från Girly Pearly design och ett halsband med en ödla. Örhängena fick jag av en kär vän för något år eller så sen.

SAM_1530 En mini-fondue att smälta choklad och doppa frukt i. 

Framåt halv elva slängde jag på en balja med korv. Jag vet inte varför jag trodde att trettio korvar skulle räcka. Jag ber så mycket om ursäkt för att inte ha tänkt igen saken ordentligt. Som tur var hade jag några paket till och alla var till slut mätta och nöjda. Det var en riktigt bra idé, faktiskt. Nattamat är aldrig fel. Själv äter jag ju inte korv, men det fanns bröd kvar så jag slängde ihop en macka till mig själv och var sedan laddad för ett gäng timmar till. 😀

SAM_1556Kvällen blev vacker trots en snabbt övergående regnskur. 

Kvällen blev inte speciellt sen, egentligen. Många hade ju kommit tidigt och hade därmed umgåtts och festat i många timmar när klockan slog midnatt. Några hade droppat av innan det men det var efter det klockslaget som den strida strömmen av avfällingar började. Vid det laget var jag ganska mör själv men inte riktigt redo att ge upp. Jag ville helt enkelt inte att kvällen skulle ta slut. Vi var några tappra eldsjälar som höll ut till efter kl. 2.00 men jag och Vikingen tog chansen att plocka undan medan vi pratade och läskade oss med det sista av bålen. Eller rättare sagt, han drack öl och jag åt upp melonerna som vid det laget var mer vinmelon än vattenmelon. Det sparade en hel massa jobb för oss idag och jag var mer än tacksam över det när jag masade mig ur sängen i morse. 

SAM_1614Otroligt hur snabbt man kan vänja sig vid en ring trots att man aldrig använder ringar annars.

Igår var verkligen en dag jag kommer att minnas. Jag var oerhört glad över att ni, min familj och vänner, ville komma och dela dagen med mig och kände mig lycklig och upprymt precis hela dagen. Vad spelar värkande fötter, tråkig städning och att jag känner av alla mina 40 år idag när det är en konsekvens av en sådan makalöst bra gårdag? Det kan jag tala om; Inte ett jäkla dugg! Jag skulle lätt göra om det igen. 😀

SAM_1618

Jag kommer att kunna välja mellan många kameror. TACK SNÄLLA NI! 

TACK! alla som kom för att göra mig sällskap när jag festade loss i sommarnatten. Och TACK! alla som gratulerat mig på min födelsedag och oss till vår förlovning.

 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Tack för jag fick dela denna kväll med er. Kärlek är härligt.
    Kärlek och medelåldern… 😉

  2. MadamX skriver:

    Det slår dig inte att du kanske förtjänar all denna kärlek? *tittar över glasögonen på sol*

    Det är klart som korvspad att du gör det!

    GRATTIS!!!!!!

Kommentera

