Slut

Publicerat: 26 juni, 2013 i Uncategorized

angel vs devil

Jag har massor kvar att göra men ingen som helst ork att ta itu med det. Ändå vet jag att jag måste masa mig ur soffan så snart jag skrivit klart detta. Risken finns att det blir ett lååååångt inlägg, även om jag ämnar försöka leta fram lite självdisciplin. Det är förresten ett ord många har svårt att stava. Disciplin. Det är s och s ihop så där som gör det. Det är likadant med fascinerad. Väldigt många har svårt med det ordet också. 

Inte för att det egentligen har något med inlägget att göra, men det fördriver lite tid att fundera kring det. Jag är så fullmatad med tankar efter dagen, som för övrigt varit überjobbig, energikrävande och förbannat stressande, att det är skönt att tänka på nonsens och oviktiga saker. Det finns roliga inslag i dagen också, men de faller lite in skymundan av allt drygt om hänt. Om jag bara får lite tid så kommer de sakerna kännas bättre och finnas kvar längre i mitt minne än resten av eländet. 

En glad nyhet är att jag äntligen fick ändan ur vagnen och lämnade in cykeln för lite service. Jag behövde rikta bakdäcket lite. Att anledningen till att jag fick den där sparken i rumpen som gjorde att jag lämnade in den var att det var punktering på bakdäcket när jag kom ut från jobbet och jag således fick gå hem väljer jag att bortse från. Det är inte viktigt i sammanhanget. Cykelverkstan måste dessutom ha anställt Snabba Ville eftersom de först lovade cykeln senast på fredag och sedan ringde mindre än en timme efter att jag lämnat in den och meddelande att den är klar för att hämtas. 

Jaha ja. Vad ska jag skriva om nu? Märks det att jag prokrastinerar? Min goda sida kämpar tappert men ligger ändå lite i underläge gentemot den mindre goda sidan. Det beror enkom på att min rumpa passar så bra på soffdynan att den skulle få abstinens om jag reser mig upp. Det kommer att ske inom kort ändå, hur mycket jag än försöker skjuta det i framtiden, men just nu protesterar hela min varelse mot att röra på mig. Vill inte! Men vad man vill och vad man får är ofta helt olika saker.

Jag är så oerhört glad över att jag fyllde år igår, då jag hade en härlig och undergörande dag, istället för idag, som ju varit hemsk på de allra flesta vis. Att veta att kvällen innefattar en del energikrävande saker till känns inte helt ok, faktiskt. Tur att jag har lite sovmorgon i morgon, det är i alla fall en förmildrande omständighet. Att behöva kliva upp tidigt efter idag hade eventuellt varit det som fått bägaren att rinna över.

Nu finns det inte så himla mycket mer att skriva om. Inte för att jag har dålig fantasi utan för att jag helt enkelt inte orkar släppa min kreativa ådra. Den vill vila. Gå i ide. Sitta hemma hos Lotta och se när hon trollar fast nya naglar. Men nej. Istället kallar plikterna. Yay. Eller nåt. 

kommentarer
  1. Ullrika skriver:

    Men va fan!?? Det är ju när du har festen du fyller år!!! FÖRLÅT! Och HURRA HURRA GRATTIS massor vännen!! – i efterskott iofs men iaf! ❤

    Hoppas du blidde bortskämd och myst med för fulla muggar!

    • ~Sol~ skriver:

      Hahaha. Ingen fara på taket. Jag fyllde ju mitt i veckan och det är svårt nog att få till ett helgkalas mitt i sommaren så jag valde att inte ens försöka samla ihop folk på en tisdag. 😉

      Tack, fina Ullisar! ❤

Kommentera

