En dag i Vikingens varma skugga ♥

Publicerat: 20 juni, 2013 i Uncategorized

SAM_0736Min fina Viking! Och nej, han blir nog inte skitnöjd över att jag valt just den här bilden men han är inte här och har inte mitt lösenord, så vad ska han göra åt det? 😀

Vissa dagar blir annorlunda än man tänkt sig på ett väldigt bra sätt. Som idag. Mina planer om att plocka lite här hemma, ta det lugnt och skriva klart berättelsen om Kate lades åt sidan när Vikingen ringde på förmiddagen och frågade om han fick bjuda mig på lunch på stan. Öööhh? Duh! Klart som faen att han fick! 

Han uträttade sitt ärende och sedan fick jag honom helt för mig själv. Vi valde mellan två matställen och bestämde sedan på sittande rumpa att vi skulle ska äta lunch på stan på tisdag också, innan Vikingen överger mig för att åka till jobbet och slava bort resten av dagen. Jag lyckades även få honom att lova att vi åker ner tidigt och går på den nya utställningen på slottet (Yay!) innan lunchen. Det blir en bra inledning på födelsedagen. Vikingen, slottet, en utställning om två av Gustav Vasas bedrifter och sedan lunch på ett ställe jag tänkt gå till många gånger utan att det faktiskt blivit av. 

Efter att vi ätit passade vi på att strosa omkring på stan ett tag. Solen sken, värmen var enligt Vikingen helt lagom (egentligen olidlig) och sällskapet var himla bra. På något vis fick jag med mig lite fler saker till scrapbookingträsket (HJÄLP!) och har numera ytterligare saker att välja mellan. Vikingen bara skakar på huvudet. 

När vi kände oss mätta på stadens puls cyklade vi hem till honom och tog ett glas vin medan vi pratade och såg på när Chris Hemswoth agerade superhjältehalvgud och lekte med en hel massa andra superhjältar i ett spel som gick ut på att rädda jorden från ytterligare en halvgud och hans galna planer på att styra jorden och förslava människorna. Intrigen är inte så noga, huvudsaken var väl att jag fick titta lite på Chris…. jag menar Thor… medan jag och Vikingen pratade strunt. 

Till kvällen gick följde Vikingen med hem till mig och höll mig sällskap medan jag lagade mat. Det är alltid trevligt att ha sällskap. Jag vill inte nödvändigtvis ha hjälp eller ens att någon petar i det jag håller på med. Baggen kom hem mitt under middagsförberedelserna och jag upptäckte snart att han och Vikingen båda turbopratar. Ett mycket intressant fenomen. Jag behövde knappt säga ett ord, ändå blev det inte tyst någon gång. 

Middagen blev bra som sjutton. Jag hade hoppats på att få en tidig midsommarmiddag där vi alla satt vid bordet och pratade och hade trevligt och till och med Mini-Belse ställde upp utan knot. I och för sig misstänker jag att han var hungrig och det avgjorde mer än att han tog hänsyn till min önskan, men spelar roll då. Huvudsaken är att han satt med oss och hjälpte till att skapa en trevlig stund. Många fniss och skratt blev det. Nu känns det helt ok att inte vara hemma på hela dagen i morgon. 

Trots paltkoma bestämde sig Vikingen för att han ville ta en promenad efter middagen och jag var inte sen att hänga på. Lit frisk luft var precis vad jag behövde. Således förlängdes vårt umgänge ytterligare en stund och jag fick i princip hela dagen tillsammans med Vikingen. Det händer verkligen inte ofta. Skönt att det kan bli så ibland. 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Sicken underbar dag – desto bättre att den blev så spontan. ❤

  2. Purple skriver:

    Vilken mycket trevlig dag!

Kommentera

