Pysslat fram lugnet

Publicerat: 17 juni, 2013 i Uncategorized

IMG_20130617_130351

Helgen har varit ganska intensiv. Rolig, men intensiv. Mycket mer än jag är van vid numera. Att komma från en stor familj innebär att man vet hur det är när alla samlas och det är ljud överallt, men eftersom jag och Mini bott själva de senaste tio åren har jag även vant mig vid att ha det relativt lugnt omkring mig. Därför känns mina sinnen överladdade just nu och jag valde att fördriva förmiddagen med att pyssla ihop några kort. Det blev två bröllopskort (till vänner som ska på bröllop) och ett gratulationskort till ett nytt liv. 

Jag gillar verkligen att pyssla ihop kort. Det ger mig tillfälle att släppa allt omkring mig och bara vara i nuet. Vilket papper ska jag använda? Ska jag ha lite färgat nät till det?Hur ska jag dekorera framsidan respektive insidan? Just där och då struntar jag helt i vad jag ska äta ikväll, att jag egentligen borde dammsuga, att jag måste gå ner och boka tvättstuga, att det finns sjuttioelva saker som väntar på att jag ska ta tag i dem etc. Vilken färg, vilket band, vilken blomma och vilket mönster räcker gott och väl. Piece of kaka, liksom.

IMG_20130617_114215

Jag skulle behöva en sekretär, men det får bli en senare fråga. I dagsläget får köksbordet duga, även om det retar Mini till vansinne att jag ockuperar det så att han inte kan sitta där med sin dator. Mig stör det inte det minsta även om det vore skönt att kunna lämna sakerna och gå ifrån och göra annat en stund, vilket är ganska omöjligt när de täcker hela köksbordet. Det blir ju inte gärna så att jag fikar eller lagar mat medan sakerna ligger på både köksbord och köksbänkar för att få plats. 

Om en stund ska jag äventyra mig ner på stan. Kommunen har en bonusgåva till mig för att jag använder cykelhjälm när jag cyklar till jobbet. Ska bli intressant att se vad de tycker att det är värt. Själv anser jag det ovärderligt, men jag misstänker att kommunen satt ett lägre värde på det än jag gör. Synd att det regnar just nu bara. Det verkar som att det blir till att ta bussen ner istället för att cykla ner för att ta emot pris i kampanjen om att cykla till jobbet. Attans då. 

 

Kommentera

