Bonuspriet

Publicerat: 17 juni, 2013 i Uncategorized

SAM_0953Glasväggen en trappa upp i Stadshuset

Jag blev uppmött i Stadshusets foajé och visad in till kommunfullmäktiges egen foajé, gömt bakom det enormt vackra glaskonstverket som täcker ena väggen. Det är lika vackert från bägge sidorna, något jag uppskattar enormt. Allt för många glömmer att man ska kunna titta på ett konstverk från fler sidor än en. Det bjöds på kanapéer och något de kallade bubbel men som i själva verket var Herrljunga cider, vilket jag var väldigt tacksam över. Det där med bubbelvin är inte riktigt min grej. Ge mig hellre ett robust rödvin så blir jag gladare. 

Mitt bonuspris var det näst sista pris som delades ut. Konstigt nog var det ingen där som fick en cykelhjälm i pris, trots att de ju belönar användarna av det. Tack och lov kom inte alla 60 personer som faktiskt vunnit något och inte bara var där och snyltade för att de skrivit in att de använder hjälm när de cyklar, annars hade jag nog inte varit hemma än. En annan anledning till att vara glad över att inte alla kom var att snyltaren då fick snylta mer, dvs vi som var där fick ta fler kanapéer om vi ville. Det var satans så gott med brie med fikonmarmelad på kavring. 

Vad fick jag då? Jo, de anser att jag och de andra två som fick bonuspris för att vi använder hjälm behöver var sin reflexväst. Vi som är mer skyddade än många andra behöver alltså synas bättre än de som inte använder hjälm? Lite lustigt faktiskt. Men, men en reflexväst kommer väl till pass under de mörka vinterkvällar då vi varit hos Lillen och Lillan och bastat. Hellre synlig än död. 

Kommentera

