Idag är jag stark

Publicerat: 16 juni, 2013 i Uncategorized

SAM_0775Städad och missar. Det gick bättre senare. 

Jo du, jag må vara stark idag, bortsett från att min rygg protesterar mot att ha sovit i en bäddsoffa i några nätter, men det finns de som inte är riktigt lika starka som de igår trodde och lovade att de skulle vara. Sömnen har varit lite si så där, med en Viking som bufflade som en galning, snarkade för fem och i sin alkoholförvirring glömde bort vad jag tycker om hundar i sängen och därför kallade upp två stora sådana att hoppa på mig efter att han själv varit upp på toa och tyckte att de skulle göra honom sällskap tillbaka till bäddsoffan. I alla fall första natten. Andra natten rörde han sig däremot inte en fena på hela natten. Han stupade som en fallen hjälte och låg sedan helt stilla hela natten. Så stilla att jag då och då lade handen på honom för att kolla om han fortfarande andades. Lite läskigt, faktiskt.

Nå, det har varit en full(späckad) helg. Fullt ös, gott att äta, gott att dricka, promenader, kubb, nagelmåleri (törs fan komma utan att ha med mig stämplarna, då får jag skäll av lillflickan), skratt, tatuering och ett och annat eller flerslå-mig-på-pannan-fy-fan-vad-är-det-som-händer-tillfällen. Och nej, jag har ingen ny tatuering. Vikingen har däremot en ny och två ifyllda sådana. Den ena blöder som en gris och färgen tar inte, så det är tredje gången han försöker fixa den. Tänk er en väldigt blodig biff inlindad i gladpack. Mys. Eller nåt.

Jag och Vikingen vann kubben. Jag har ingen aning om hur det gick till. Jag har däremot en och annan misstanke om att det hade med det ökande intaget av alkohol under spelets gång. Att inte kunna sikta rakt när man är nykter borde rimligen vara en bra kombination med att inte se riktigt rakt efter ett par stadiga. Eller vad tror ni? Det funkade i alla fall för oss. Miss efter miss ersattes av så snygga träffar att jag önskar att någon filmat… spelet… inte spelarna. 

Nu är det söndag och brunchen är på gång. Fnittertippan har fixat det mesta och jag fixade sconesen. Egentligen skulle Vikingen och Gaddar´n stå för frukosten men ska vi vänta på dem skulle vi få vänta tills i morgon. De mår…. tja… som de förtjänar. De blandade hej vilt och hade ingen pardon mot alkoholen igår kväll. Idag har alkoholen ingen pardon mot dem. Hade de inte valt sitt öde själva hade jag nog tyckt synd om dem. Jag är vanligtvis stark, dock inte stark nog att putta omkull Vikingen utan ansträngning. Idag krävs det bara ett litet luftdrag. Det blir en intressant eftermiddag. 😉

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Låter som en mycket trevlig helg! 🙂

  2. Ullrika skriver:

    Haha! Det låter som en rejäl festhelg! Och ni hade väl roligare på kvällen än under dan efter 😀

    Blir väl bra uppladdning inför om två veckor när STORA FESTEN infaller!!!

    ps. Tack för påminnelsen om middagsbloggning. Jag hade verkligen helt glömt bort så det var tur att du påminde! Ligger rätt efter i det mesta nu men jag hoppas jag inte har bäst-före på blomningen? :p

    • ~Sol~ skriver:

      Det var verkligen en festhelg, men jag och Vikingen är inte i samma liga så han mår betydligt mer som han förtjänar än vad jag gör. Jag blir dessutom inte dålig dagen efter, oavsett hur mycket jag blandat. 😀

      Klart du har obestämd tid på dig för middagsbjudningen. Den är en rolig grej bara. Intressant och rolig och jag hoppas att du någon gång hinner ta itu med den, men gör du inte det så är det inget mer med det. 🙂
      Kram!

Kommentera

