Natten lockar

Publicerat: 10 juni, 2013 i Uncategorized

full moon

Det finns en sak jag verkligen gillar med sommaren. Ja, hör och häpna, jag erkänner att jag gillar något med sommaren. Det hör inte till vanligheterna. 😉 Egentligen tycker jag att t finns fördelar med var och en av årstiderna sommar, höst och vinter medan våren mest kan förpassas i glömska. Det sistnämnda beror naturligtvis på den lättare depression jag drabbas av, allergin och tungandningen som blir under årstiden, men oavsett anledning finner jag bara fördelar med tre av våra fyra årstider. 

Tillbaka till ämnet. Något jag gillar med sommaren är nattlukten. Speciellt sådana här nätter, då det regnat under dagen och nattens luft är fräsch och nästintill krispig. Jag önskar jag kunde buteljera den och ha att ta fram under andra årstider. Lukten, känslan och fräschören känns långt borta i februari, även om jag älskar den iskalla skönhet den månaden för med sig också. 

Ikväll blev jag bortskämd av Vikingen. Vin, choklad och vindruvor stod på menyn. Att jag lagt upp en liten vink om att jag ville ha det på facebook tidigare under dagen hör inte hit, poängen är att jag blivit bortskämd och trivts med det. Vi åt gott, drack gott och såg på tv ihop. När han tröttnade gick han och la sig medan jag tittade klart och därefter gick hem till mig för att sova. Nu hamnade jag visserligen vid datorn en sväng, men vilken karta leder direkt till målet? 

Luften i natt är underbar. Jag funderade på att ta en promenad i min ensamhet och verkligen insupa hela paketet med lukt och känsla men kände mig lite för trött för att orka göra slag av det. Tyvärr. Det var länge sedan jag var på en nattlig promenad. Det är nog dags för en snart. Får bli en natt då jag är ledig dagen efter. Jag ämnar uppleva nattens ljuva dofter igen inom kort. Jepp, så får det bli.

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Håller helt med sommar nätter är härliga!

  2. Yvonne skriver:

    Japp, håller helt med! Och skulle man vara lagd åt det morgonpigga hållet är ruskigt tidiga sommarmornar också fantastiska. Innan värmen tar över. Fast … då sover man ju.

Kommentera

