Blandat

Publicerat: 5 juni, 2013 i Uncategorized

Earrings

Nu har jag och Vikingen varit ute på äventyr. Visserligen inte så långt, men det var ändå skönt att få en stund ihop innan det är dags för min arbetsvecka att börja. Kväll, helgdag, ledig för att fira student, kväll och sedan heldag är vad som står på schemat innan veckan är slut. Det låter säkert hårdare än vad det är, även om jag med säkerht kommer att vara rätt slut när söndagskvällen är kommen.

Vi var in till Anna som är silversmed på Vallby när vi ändå var där. Jag tycker om att gå omkring därinne och titta på alla fina saker hon gör. Hon hade en hel massa silversmycken och annat som passar till studentpresenter. Om ni inte redan införskaffat något (och inte bor i en annan del av landet) till era blivande studenter tycker jag att ni ska åka dit och titta er omkring. Kanske hittar ni just det. 

Alltså. Hur jäkla otroligt är det inte att Vikingen får åka ner och hämta sitt pass redan idag? Jag menar, själv fick jag vänta i tre månader på ett id-kort. Han var ner till polisen i förrgår och fick ett sms om att komma och hämta passet redan idag. Jag säger ju det, jag måste bli svensk! Det vore så oerhört skönt att kunna sköta sådant hos polisen. Gå ner, ta kort, åka därifrån, vänta några få dagar och sedan ha ett i handen. Jo tack. Så blir det innan det är dags att skaffa nytt pass och id-kort.

Nu ska jag försöka komma på vad fasen jag ska ha på mig på jobbet. Det är egentligen så jäkla varmt att cykla att jag skulle vilja montera en fläkt som riktas bakåt i cykelkorgen, men tyvärr har jag inte materialet för det. Har dessutom ingen batteridriven…. men kanske skulle det gå att koppla den till dynamon i framdäcket? Ska nog klura lite på det där…

 

kommentarer
  1. Meta skriver:

    har en fläkt med usb uttag.. varför inte koppla till telefonen???

Kommentera

