En ny era

Publicerat: 4 juni, 2013 i Uncategorized

samsung-series-9Det är helt makalöst så tunn den är…

Detta är det första inlägger jag skriver med min nya dator. Min ultratunna samsung med större skärm än jag är van vid. Om man bortser från windows 8 så är det nog det jag reflekterat mest över hittills. Windows 8 blir nog en pärs att vänja sig vid, förresten, men idogt arbete ger färdighet så det lär nog inte ta allt för lång tid. Hoppas jag. Skärmen då? Jo då, det är en rejäl skillnad. Från 8.9″ till 13.3″ ger strax över en dm mer skärmyta. Det låter nästan osannolikt men betänker man att en tum är 2.54 cm så blir det genast lättare att ta till sig. 

Skillnaden är dock mycket större än så. I alla fall visuellt. på många sidor har jag behövt scrolla eller förminska för att se hela sidan men nu ser jag till och med kanterna (som jag i vissa fall inte ens visste fanns) utan att behöva ställa om skärmupplösningen. Jag måste nog ändå erkänna att det är ganska skönt. När jag inte hade något val och dessutom var van vid att ha det så funkade det utan problem. När datorn började bli seg och hänga sig i tid och otid blev det däremot ett problem. Jag kan lätt vänja mig vid den här ~11 cm större skärmen.

Som ni märker har jag egentligen inget speciellt att skriva. Jag hade velat prova kameran lite men den behöver laddas innan det är möjligt att leka med den. Det får bli ett projekt för morgondagen, innan jag åker till jobbet. Det blir några intensiva dagar på jobbet nu igen, sedan en intensiv dag då Vikingens yngsta tar studenten och sedan jobb, jobb, jobb igen hela helgen. Vi får se när jag får tid att skriva klart berättelsen om Kate. Jag önskar jag hade mer tid, men får sno åt mig en minut här och en minut är. Nå, jag har en ny dator att leka med. Det är väl lika bra att ta sig igenom labyrinten och lära mig den. 😀

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Mmm… kan gott tänka mig en ny dator.. men nej.. en surfplatta blir det första inköpet i höst när jag förhoppningsvis har en bra lön.. =)

    • ~Sol~ skriver:

      Jag har aldrig riktigt förstått det där med surfplatta. Jag gör ju allt jag behöver på datorn, liksom. Alla jag pratat med talar dock om att jag definitivt skulle tycka annorlunda om jag hade en, så kanske har de sin charm ändå. 🙂

  2. Purple skriver:

    Kul att flytta in i en ny dator!

Kommentera

