Njäe

Publicerat: 28 maj, 2013 i Uncategorized

pottfrilla

Då är det gjort. Håret är betydligt mer friserat nu. Mer än jag tänkt, faktiskt. Frisörskan var lite överentusiastisk och jag ser ju inte ett smack utan glasögon och kunde därför inte hindra henne innan det var aningen för sent och då endast för att telefonen ringde och jag fick ett infall att sätta på mig glasögonen och kolla läget innan hon kom tillbaka.

IMAG5263-1

Bara kort vid örat, var det ja…

Ni ser bilden högst upp? De där pottkanterna grabben har där håret slutar? Trots mina direktiv om att ´det ska bara vara riktigt kort vid öronen men sedan gradvis övergå till lite längd´ var det exakt en sådan kant hon fick till när hon klippte mig. Fråga mig inte vart det brast, det brydde jag mig inte om. Som tur var fanns det möjlighet att mjuka av det lite. Hon såg lite frågande ut när jag bestämt talade om för henne att fixa kanten som gjorde att jag såg ut som en produkt av för många generationers kusingifte men gjorde som jag sa. Nu blev det inte som jag tänkt, men bra nog ändå med tanke på vad som kunde ha blivit. 

IMAG5268-1

Lugg på ena sidan är inte definitionen på en snedlugg…

Luggen blev inte heller som jag instruerat. Lätt sluttande som går ihop med resten av håret på sidan blev en ordentlig lugg som täcker pannan. Att be henne göra något åt den hade resulterat i att den blev alldeles för kort för att jag skulle kunna göra något åt det hela, så jag lät helt enkelt bli att säga något. Jag kan nog dölja den lite när jag fixar håret som jag vill ha det. I det stora hela är det väl ändå ok. Försöker jag inbilla mig. Och vad gör detta om en månad? Då har jag troligtvis den frisyr jag trodde jag skulle ha idag. Slutet gott, allting gott. 

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Jag är glad att jag och min frisör firade 20 år i höstas. Det blir oftast bra eller hyfsat. Hon vet vad jag gillar och inte gillar…utan att vara mesig. Men har du sånt hår som jag så växer det till sig inom någon vecka och som du säger man måste fixa till det själv då först vet man.

    Ha ha kan inte låte bli att skratta om kusingifte 😀

    • ~Sol~ skriver:

      Nu har jag ju inte sånt hår som du, utan det tar dels ganska lång tid innan det växer till sig och är dels för mjukt och oformligt för att man ska kunna dölja missar bara så där. Men, men. Det är trots allt hår. Jag tröstar mig med att jag kommer att vara snygg som fan i håret lagom till min fest. 😀

  2. Yvonne skriver:

    ”generationers kusingifte” … ha ha 😀 Tur att du fick på dig brillorna och hann få stopp på henne! Frisörer gör då aldrig som man säger! Så jag har slutat anlita dem 🙂 Och håret bara växer och växer …

    • ~Sol~ skriver:

      Jag är oerhört glad över att jag för ovanlighetens skull petade på mig glasögonen. Jag brukar lita på henne men de dagarna är förbi nu. 😉

      Jag har inte samma kvalitet på håret som du. Mina tunna testar är en skam för hår, ändå är det det jag måste jobba med. Ska nästan bli skönt när jag blir gammal, då kan jag blänga svart och förolämpa alla som kommenterar mitt tunna hår. Ser nästan fram emot det. 😀

Kommentera

