Att få kred för sitt jobb

Publicerat: 22 maj, 2013 i Uncategorized

johnny depp

Jag läste att man upptäckt en 505 miljoner år gammal urfader till dagens humrar. Det är ett sensationellt fynd. Lika sensationellt är att forskaren som upptäckt den inte själv söker ära genom att namnge den efter sig själv. Istället ger han äran till Johnny Depp och hans rolltolkning i Edward Scissorhands eftersom han tycker att varelsens klor ser ut som de ‘händer’ Edward hade.

edwars scissorhands

Urhummerns namn blir således Kootenichela deppi, där chela betyder sax eller klor på latin och deppi naturligtvis kommer från Depp. Lite kul kuriosa och en anledning att lägga upp en bild på ett av mina två frikort. 😉

kootenichela deppi

kommentarer
  1. Ullrika skriver:

    Haha kvinna! Inte ska du behöva en så festlig anledning för att blogga foton på den här skönheten till karl! Om än han säkerligen är lika märkligt som hummern han fått ge namn till 😀

    • ~Sol~ skriver:

      Klart jag inte gör, men nu kändes det ändå rätt bra att jag använt ett sådant svepskäl då jag några timmar senare satt och suktade efter Gerard Butler när de visade reklam med honom i. Vikingen såg mindre imponerad ut när jag tänkte högt. ‘Undrar om du skulle förvandlas till G.B om jag köpte en sådan där till dig…’…. 😉

Kommentera

