En sådan härlig dag!

Publicerat: 20 maj, 2013 i Uncategorized

to-do-list

Jag hade tänkt ta en låååång sovmorgon i morse men vaknade och var pigg vid halv tio. Det finns ingen mening med att ligga och dra sig när man är pigg, så jag klev upp och åt frukost ihop med Mini-Belse istället. Ja, han var vaken så tidigt och för en gångs skull berodde det inte på att han varit vaken hela natten utan att han också vaknat tidigt. Stor chock, men väldigt trevligt med sällskapet. 

När frukosten var undanplockad bestämde jag mig för att vara lite produktiv. Fram med alla papper, band, tejp, cut outs, bling, lim och gud vet allt jag använder när jag meckar kort på bordet. Mini kom in i köket i avsikt att sitta vid bordet med sin dator. En blick på bordet fick honom att planera om. Det blev istället film på rummet och jag fick därmed hela vårt lilla köksbord för mig själv. 

När jag gjort det evighetskort som fick mig att ta fram alla saker kände jag mig inte färdig. Alla små pappersbitar som täckte bordet gjorde mig frustrerad. Det var dags att använda dem och därmed rensa lite bland papprena. Således blev det fyra kort till innan jag till Minis oändliga lättnad äntligen var klar och övergick till ytterligare köksbestyr i form av matlagning. 

Vikingen kom över och åt med oss. Mycket trevligt. Ännu trevligare var att jag lyckades övertala honom att gå en längre promenad med mig än den han initialt tänkt gå. Jag ville ut till Coop Forum och titta efter satinband att använda på nya kort och han är så snäll att han gick med på det istället för att gå till ICA Ettan och köpa mjukglass, vilket egentligen var anledningen till att han ringde mig. 

Det är en fröjd att promenera med Vikingen. Jag behöver aldrig säga speciellt mycket utan ser mig mest omkring medan jag hummar med samtidigt som han håller låda. Det är på intet vis så att det han säger är ointressant och jag därför stänger av öronen. Absolut inte! Däremot har han en förmåga att säga saker med väldigt många ord och jag har börjat lära mig att sålla ut det viktiga och låta det andra agera bakgrundsskval medan jag ser efter om det finns något intressant i omgivningen. 

Nu är jag hemma igen. Sitter i soffan och mår ganska bra. Kvällen är fortfarande ung, solen skiner ännu och jag har lite chips kvar i en skål. Livet kunde definitivt vara sämre. Jag funderar på om jag inte ska mecka ihop ett kort till men frågan är om jag har rätt papper till just det kortet? Måste fundera ut vad jag vill ha och sedan kolla. Om inte får jag åka förbi butiken som tillhandahåller sådant när jag åker till jobbet i morgon. Känns som en plan. Men jag ska nog sitta här i soffan och njuta av tillvaron en stund till först. Det är en ännu bättre plan. 

Kommentera

