Rensning

Publicerat: 10 maj, 2013 i Uncategorized

IMAG5192Tjyvtjockt i garderoben

Idag tog jag itu med det stora problemet i mitt sovrum – garderoben. Jag slet ut allting där i och rensade hårt. Jag slängde en hel del och la ytterligare en hel del i en sådan där stor prasslig IKEA-påse för vidare transport till annan ägare, om det nu finns någon som vill ha något av det. Hur som helst rensade jag ut rejält mycket och vägrade lyssna på den där rösten som sa saker som ”men den kan du nog ha vid det och det tillfället” och ”åh, den hade jag vid det och det tillfället och har ju nostalgiska känslor för”. Bort. Puts väck. ut.

Nu är garderoben precis lika full som den var tidigare. Skillnaden i mitt sovrum är dock att det inte ligger kläder i högar på datastolen eller i kassar längst väggen längre. De är också genomgångna, rensade och undanplockade. Så förbannat skönt! Nu kanske jag äntligen kan få lite ordning där inne? Jag tänker i alla fall göra ett ärligt försök att ordna det. Jag är så less på röran som härskat där under alldeles för lång tid. Jag ska bära ut allt som gör att flytta utan att jag bryter ryggen och därefter storstäda innan något får komma in där igen. Inte idag, inte i morgon och troligen inte på söndag heller men på måndag borde jag ha tid att ge mig på detta enorma projekt. Wish me luck…

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Skönt med rensningar! I synnerhet av garderober. Om du har lust med en liten bloggutmaning finns det en till dig i min blogg. 🙂

Kommentera

