Officiellt gammal?

Publicerat: 7 maj, 2013 i Uncategorized

not the age

Idag gjorde jag slag i saken jag tänkt på ganska länge nu. Jag förstår egentligen inte varför jag inte gjort det tidigare, men någonstans inom mig fanns ett motstånd. Det var som att mina instinkter kämpade emot mitt förnuft. Eftersom jag äntligen tog tag i det idag är det uppenbarligen så att förnuftet var starkare den här gången. Det är nog bra det. I alla fall för min mage.

Jaha ja. Är jag gammal nu? Jag känner mig inte annorlunda. Faktum är att det känns rätt ok. Lite som en lättnad faktiskt. Beroende på hur det ser ut på fredag så är jag inte främmande till att göra om det. Det var ju så otroligt enkelt. Nu i efterhand förstår jag inte riktigt varför jag varit så anti tidigare. Hur mina instinkter kunde streta emot en sådan logisk och praktisk grej.

Att storhandla online och få allt hemkört är ju en perfekt lösning för mig som inte har vare sig körkort eller karl som har det. Att det känns som något en pensionär gör spelar ingen som helst roll. Jag slipper springa omkring i affären i en halv evighet och de levererar till dörren. Jag kan leva med att kunna bli misstagen för en övermogen medelålders ungdom. Så länge jag får hem mina varor utan att egentligen behöva slita för det så får ni kalla mig vad ni vill. Får jag hem lika fina varor som vi får på jobbet kommer detta att bli en vana. Så det så! 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Hur smidigt som helst… Har man inte bil är det ingen kul grej att storhandla… =)

    • ~Sol~ skriver:

      Håller med. Det blir liksom inte samma sak när man vet att någon går och väntar på att man ska bli klar. 🙂

  2. Just Sayin' skriver:

    Önskar den servicen fanns i min lilla håla, inte för att jag inte har bil men bara för att det är bekvämt och att man inte okynneshandlar ett kilo godis på samma sätt ;).

    • ~Sol~ skriver:

      Du har helt rätt. Man okynneshandlar inte alls på samma vis när man sitter framför datorn. Den här pensionärsvarianten passar nog mig ypperligt ändå, när jag tänker efter. 😉

Kommentera

