Svenska språkets förkämpe nr 1?

Publicerat: 27 april, 2013 i Uncategorized

Björn RanelidMannen som get betakaroten ett ansikte.

Den här mannen retar mig till vansinne med sina utspel. Jag brukar vanligtvis undvika allt som har med honom att göra men karln ser ju till att hamna på löpen, på tv och på radio lite titt som tätt och det gör att jag ibland inte hinner värja mig. Jag gav upp hoppet om honom den gången jag hörde honom påbörja två efter varandra meningar på detta vis; 

”Initialt och från början…”

”Det är ju transparent och genomskinligt…”

Jag vet inte om det är han själv som kallar sig svenska språkets förkämpe nr 1 eller om det är någon vitsig journalist som utnämnt honom till det men det är egentligen egalt. Vem som än hittat på det är knasig. Det senaste utspelet från karln visar ju att han inte har det minsta grepp om begreppen. 

”– Jag har mer humor än hela mänskligheten sammantaget, säger Ranelid själv.” = saxat ut Aftonbladet.

På fullaste allvar? Erkänner karln äntligen att han är en utomjording eller har han inte koll på att han knappast kan ha något mer än hela mänskligheten sammantaget eftersom hans del ju självklart ingår i detta sammantag? Jag frustade till så att jag höll på att spotta ut gott vin när jag läste den meningen. Jag hyser ett genuint hopp om att mannen i fråga driver vilt med oss alla men är realist nog att även hysa farhågor om att så inte är fallet. 

kommentarer
  1. Anna skriver:

    Klart han har mer humor än hela mänskligheten sammantaget, måste man nästan ha när man ser ut som han gör;) För att inte tala om grodorna som kommer ur hans mun i stadig ström!

Kommentera

