Så jävla träligt

Publicerat: 27 april, 2013 i Uncategorized

outlook

Jag har haft hotmail i min mobil. Så otroligt praktiskt att kunna läsa mailen där. Ibland har jag retat mig på att jag blir utslängd därifrån och måste logga in både en och två gånger per dag, men i skrivande stund måste jag erkänna att jag med glädje skulle återgå till det och lägga all irritation åt sidan. Jag visste nämligen inte hur bra jag hade det. Saknar inte kon förrän båset är tomt. 

De har gjort om hotmail till Outlook nu. Varför de valt att göra detta kommer alltid att vara en gåta för mig, men faktum kvarstår att så är fallet. Problemet med att jag blir utloggad kvarstår trots att detta utlovades vara bättre än hotmail. Tja, det är jag ju van vid så jag hade nog inte retat mig speciellt mycket (mer) angående detta. Ni vet hur det är? Vana gör det mest förunderliga med ens sinne och till slut märker man knappt eländet. 

Nå, detta elände kommer jag knappast att kunna missa. Jag blir utloggad. Mobilen minns inte längre min e-mail så jag måste skriva in det själv varje gång. Därefter skriver jag i lösenordet. När detta är gjort och ivägskickad skriver jag sedan in lösenordet igen, tätt efterföljt av de där förbannade capcha-kombinationerna de kräver för att till slut släppa in mig på mitt eget konto. Om jag har tur. Ibland krävs det två vändor med capcha. 

Förbannade jävla skit säger jag bara. Ok om jag måste logga in flera gånger per dag, men att tala om att jag om och om igen skriver in fel trots att jag verkligen inte gör det är satan så irriterande. Ge mig hotmail igen!

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Retar mig också på outlook men värre är att jag retar mig på Skype just nu. Har några få som jag brukar messa med på gamla hederliga messenger, bland annat dig. På Skype är det liksom dött på något vis vissa väljer inte den tjänsten. Gillar att ha en fristående ”chatt” från FB eftersom jag sällan messar med någon där. Bläää, känns trist i alla fall 😦

Kommentera

