Nu får det väl ändå räcka?

Publicerat: 23 april, 2013 i Uncategorized

kalender-2013.jpg

Idag är det sju veckor sedan jag gick till skatteverket och lämnade in en ansökan om nytt ID-kort. De berättade visserligen att det skulle ta längre tid att få det än vanligt – mellan fyra och sex veckor – eftersom de höll på att byta ut systemet, men nu har jag tröttnat på att vänta. Sju veckor och inte ett ljud från dem känns som jävligt dålig service. 

Jag inser att jag anser denna utdragna väntan vara jobbig eftersom jag dels är papperslös just nu, har inte ett giltigt id alls eftersom mitt pass också gått ut och det nya inte kommit ännu, men hur man än vänder och vrider på det är sju veckor utan ett ljud inte ok. Det kan dessutom bli så att jag inte kan hämta ut passet när det kommer med rekommenderat brev pga av att jag inte har ett giltigt id-kort att visa fram. Irriterande som fan. Jag kan förstå att man får problem med ett nytt system eller att den mänskliga faktorn felat och det därför drar ut på tiden, men att inte höra av sig och meddela detta är skitdåligt. 

Jag är trött på att vänta. Som fan. Det är jobbigt. Bara så att ni vet. 

Mvh, 

Den papperslösa utlänningen. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Edit; Efter ett samtal till skatteverket fick jag veta att de i början april fått besked om att det kommer att dröja 8-9 veckor eftersom de bytt leverantör, men att meddela detta till de som väntar på nytt id var tydligen inte aktuellt. Kvinnan bad mig vänligen återkomma om två veckor om jag inte hört något innan dess. 

Jag har ett rejält lager väl valda ord på tungan just nu. 

Nästa gång jag behöver ett nytt id-kort tänker jag vara svensk medborgare så att jag kan fixa ett hos polisen.

Kommentera

