Lugnet råder

Publicerat: 4 april, 2013 i Uncategorized

effektivitet

I förrgår sov jag bort eftermiddagen och kvällen. Ja, natten också. 

Igår vaknade jag hyfsat tidigt (inte det minsta konstigt) och gjorde sedan inte ett endaste något jag inte ville. Jag pysslade ihop ett kort, lagade lite mat, läste en hel massa sidor i Game of Thrones och tog det allmänt lugnt. Var inte utanför dörren på hela dagen. 

Idag var jag iväg till jobbet en sväng på förmiddagen och åkte därefter ner på stan och hämtade en rekvisition till ett par nya glasögon. Apostlahästarna bar mig sedan till optikern för att boka en tid för att fixa de där brillorna. När jag ändå var på stan passade jag på att stanna till på Panduro och införskaffa det jag behövde för att göra ett personligt födelsedagskort, vilket jag ägnade mig åt att pyssla ihop när jag väl tagit mig hem. Nu njuter jag av lugnet.

Som ni ser har jag inte gjort några måsten i form av städning eller liknande. Jag borde. Jag ska. Men inte just idag. Nu lagar jag istället de ack så viktiga grundstenarna. Idag är idag och i morgon är en annan dag. Den tänker jag ägna åt bakning. Jag har lovat Vikingens morfar ett lass bullar och Pinkelina några limpor bröd. Inget som tar speciellt på krafterna, så jag fixar det på samma dag. Känns som en bra plan för ytterligare en dag jag ämnar ta det lugnt på. 

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Äh skiten ligger kvar ingen idé att jag den. Tyvärr!

    • ~Sol~ skriver:

      Ingen fara, jag tänker inte jaga någonting av den sorten. Möjligen jagar jag ifatt en viss Viking och kroppstacklar honom när han slutar i natt, men det är det absolut enda jag ämnar jaga de kommande dagarna. 😉

  2. iashemlis skriver:

    Dessvärre så tar ingen det där tråkiga från dig.. så ta´t lugnt bara =)

    • ~Sol~ skriver:

      Haha, nej så är det ju. Det väntar snällt på mig för att till slut anfalla mitt sinne så hårt att jag måste ta itu med det. 😛

Kommentera

