Jag, jag och mera jag!

Publicerat: 3 april, 2013 i Uncategorized

Little things

Igår klev jag (återigen) upp tidigt och äventyrade mig till jobbet. Jag har spenderat rätt många timmar där den senaste månaden och hade därför sett fram emot gårdagen länge. Jag slutade nämligen redan vid 12 och hade sedan tre dagars ledigt, med ett kort stopp på jobbet i någon timme eller så på torsdagen, att se fram emot. Yay! Snacka om efterlängtat! Jag hade redan bestämt att jag inte skulle göra ett endaste jota på min första lediga dag. Rent tekniskt är det inte förrän idag, men jag tror nog att jag räknar gårdagen som den första med tanke på vad jag pysslade – eller inte pysslade med – då.

Jag gjorde inte det minsta nytta här hemma. Städade inte, lagade inte mat, diskade inte. Nada. Istället trynade jag som en gris hela eftermiddagen. Så där så att jag var arg på mig själv när jag vaknade. Det är inte vettigt att sova fyra timmar en eftermiddag. Snacka om att förstöra den kommande nattsömnen sen. I alla fall trodde jag att jag gjort det. Ändå somnade jag som en stock runt kl 01:00. Det var med stor förvåning jag vaknade i morse efter att ha sovit gott i sju timmar till. Jag tror inte ens jag vänt mig i sömnen. Dunk – död.

Jag skulle ha varit iväg och tränat idag. Vikingen och jag bokade det här om dagen. Jag bestämde dock att jag inte alls ska träna idag, utan att kroppen ska få ta vara på den vila den så väl behövde. Gymmet ska ingenstans och jag känner lite likadant om mig själv idag. Jag pysslade ihop ett evighetskort i förmiddags, det ska jag köpa kuvert till och skicka men det är nog det mest ansträngande jag gör. Det blir ingen stress och inget efterliknande av en skottspole för att hinna med så mycket som möjligt under min lediga dag. Idag är det jag som gäller och ingen annan. Ska bli så sköööönt!

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Tycker du väljer HELT rätt att spendera dina dagar… =)

Kommentera

